Rozwiązanie dla miast

Nadmiar reklam jest sporym problemem polskich miast. Tablice reklamowe czy billboardy zajmują niemal każdy skrawek wolnej powierzchni. Z problemem nadmiaru reklam postanowiono sobie poradzić między innymi w Krakowie. W odpowiedniej uchwale ustalono, że reklamy i szyldy w obrębie krakowskich Plant, muszą być zgodne z odpowiednimi wytycznymi. Zabroniono między innymi stosowania jaskrawych kolorów, nakazano też odsłonięcie detali architektonicznych zabytkowych budynków, dotychczas zasłoniętych przez sklepowe markizy i daszki. Wystarczy rzucić okiem na zdjęcia Krakowa sprzed zmian oraz obecnie, by przekonać się, że różnica jest ogromna. Pozostaje jeszcze kwestia tablic i billboardów wieszanych na płotach czy ścianach budynków, stojących przy głównych miejskich arteriach. W tym przypadku rozwiązaniem mogą być nowoczesne nośniki reklamowe, na przykład w postaci ekranów typu led. Jeden duży telebim na pewno jest lepszym rozwiązaniem niż kilkanaście różnych tablic powieszonych obok siebie. Na telebimie może być wyświetlanych nawet kilkanaście reklam, zmieniających się co określony czas. Stojący na światłach kierowca zdąży zobaczyć kilka reklam w jednym miejscu, nie musi „biegać” wzrokiem po gąszczu tablic. W dodatku reklamy mogą być animowane, więc ciekawsze niż te na tradycyjnych nośnikach.