Jak założyć sklep internetowy

Prowadzenie sklepu w internecie jest dużo mniej kosztowne niż w przypadku sklepu stacjonarnego. Nie ponosi się kosztów związanych z wynajmem lokalu usługowego, w początkowym etapie działalności można także zrezygnować w własnego magazynu. Trzeba jednak wiedzieć, że założenie własnego sklepu internetowego również wiąże się z poniesieniem pewnym kosztów. Największym z nich jest koszt związany z budową strony. Można zdecydować się na budowę sklepu na gotowej platformie, co w tej chwili jest najtańsze, ale wiąże się z koniecznością późniejszego płacenia prowizji za sprzedaż firmie obsługującej platformę. Niektóre firmy decydują się także na zlecenie budowy strony internetowej od podstaw, korzystając z usług programistów i webmasterów. Do tego trzeba oczywiście doliczyć koszt zakupu domeny internetowej z nazwą sklepu oraz miejsca na serwerze. To jednak nie jest duży wydatek – koszty serwera i domeny nie przekraczają kilkuset złotych rocznie. Na początek dobrze jest zająć się na poważnie marketingiem w internecie, aby dobrze wypromować nowy sklep. Dużo firm decyduje się na kampanie linków sponsorowanych, wyświetlających reklamę sklepu w wyszukiwarce, a także pozycjonowanie stron, ułatwiające klientom jej znalezienie w wynikach wyszukiwania. Można również promować sklep w mediach społecznościowych i na forach.