Na rynku panuje duża konkurencyjność i nie jest łatwo pojawić się tam z nowym produktem lub usługą. Kluczowe jest tutaj dobre zaplanowanie działań marketingowych. Choć może to brzmieć niezwykle poważnie, do reklamy własnego biznesu wcale nie trzeba zatrudniać specjalistycznych agencji. Można spróbować wypromować firmę własnymi środkami, wykorzystując swoje pomysły. Jeśli prowadzi się działalność stacjonarną – sklep czy punkt usługowy, dobrze jest rozwiesić plakaty w okolicy i zająć się dystrybucją ulotek. W przypadku lokalnego sklepu takie działania nastawione na szybką, spontaniczną reakcję potencjalnych klientów, będą najbardziej efektywne. Strona internetowa czy profile w portalach społecznościowych będą miały drugorzędne znaczenie. Inaczej jest w przypadku biznesów internetowych. Tutaj przejrzysta, funkcjonalna strona internetowa to podstawa, jednak taka promocja nie wystarczy. Przedsiębiorcy internetowi mogą zainwestować w kampanie linków sponsorowanych, dzięki którym ich strona zostanie wyróżniona w wynikach wyszukiwania danych słów kluczowych. Można wspierać się także tak zwanym marketingiem szeptanym, dodając pozytywne dla firmy komentarze na forach czy prowadząc firmowego bloga. Klienci coraz częściej oczekują także atrakcyjnie prowadzonych fanpage’ów na portalach społecznościowych.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Leave a Reply