Zmiana podejścia do zagadnienia konsultingu

Dotychczas definicja konsultingu w biznesie była mało znana wśród rodzimych przedsiębiorców. Mało która firma decydowała się na zlecenie przeprowadzenia dogłębnej analizy, dotyczącej planowanej ekspansji na obce dotychczas rynki, czy niezbędnych zmian, mających zaowocować większa konkurencyjnością względem pozostałych graczy na rynku. Dobrą wiadomością jest fakt, że od dwóch lat nasze podejście do tego zagadnienia się zmienia. Coraz chętniej korzystamy z tego typu pomocy w podejmowaniu kluczowych dla danej firmy decyzji. Obroty w tej branży zwiększyły się przez ostatnie dwa lata z niewiele ponad dwudziestu milionów euro do prawie stu milionów. Coraz chętniej wspieramy się opinią i doradztwem prawdziwych ekspertów ,co wynika z kilku czynników. Po pierwsze chcemy jak najlepiej wykorzystać unijne pieniądze, które posiadamy na promocję polskich firm na rynkach zewnętrznych. Tylko najlepiej opracowane wnioski o uzyskanie dofinansowania mają szansę na pozytywne rozpatrzenie wniosku. Po za tym czujemy, że opieranie się tylko i wyłącznie na własnej intuicji czy doświadczeniu może już nie wystarczyć. Za duże ryzyko niepowodzenia a o drugą szansę wkroczenia na europejską scenę gospodarczą może być bardzo trudno. Firmy konsultingowe także mogą liczyć na coraz wiesze zlecenia od samorządów i władz centralnych, które chcą w ten sposób polepszyć odbiór społeczny przeprowadzanych inwestycji.