Siedziba nowej firmy

Wszystkie funkcjonujące przedsiębiorstwa posiadają swoją siedzibę. Siedziba firmy to jej centrum, miejsce gdzie wszystkie interesy danego przedsiębiorstwa są załatwiane. W siedzibie firmy przebywają najważniejsze osoby w firmie, sprawujące najwyższe funkcje. Dlatego osoby starające się o założenie swojej firmy, muszą przede wszystkim posiadać lokal użytkowy, który będzie pełnił rolę siedziby firmy. Taki lokal musi spełniać szereg norm prawnych, przede wszystkim sanitarnych. Ważne jest by taki lokal miał odpowiednią powierzchnię, gdyż prowadzenie firmy wymaga posiadania dużej ilości miejsca na załatwianie wszystkich spraw. Każda poważna firma ma swoje działy, w których dokonuje się konkretnych prac. Pracownicy nie mogą pracować w jednym pomieszczeniu, każdy dział musi mieć swoją wydzieloną przestrzeń. Siedziba firmy to jej główne miejsce, ale firmy mogą posiadać też swoje filie. Filie to oddziały firmy. Siedziba firmy powinna być położona w dobrym miejscu, gdyż atrakcyjna lokalizacja przyciąga klientów oraz reklamodawców, a ci śą głównymi źródłami dochodów przedsiębiorstwa. Siedziba atrakcyjna lokalizacyjnie, to miejsce położone blisko ważnych ośrodków miejskich oraz instytucji. Dobra lokalizacja to taka, wokoło której tętni życie i zawsze znajduje się duża ilość ludzi, gdyż ludzie są dla firmy najważniejsi.