Siedziba firmy ma znaczenie
Pierwszą siedzibą firmy jest najczęściej miejsce zamieszkania jej właściciela. Z czasem, gdy firma rozszerza swoją działalność, trzeba pomyśleć o wynajęciu biura lub lokalu użytkowego. Wybór odpowiedniej nieruchomości ma duże znaczenie dla wizerunku firmy. Rodzaj siedziby będzie oczywiście zależał od formy prowadzonej działalności. W przypadku sklepów najważniejsze będzie położenie przy głównych trasach w mieście lub na gęsto zaludnionych osiedlach. Z kolei firmy z sektora finansowego czy kancelarie prawnicze chętnie decydują się na prestiżowe lokalizacje w odrestaurowanych kamienicach w centrum miasta. Szukając miejsca na siedzibę firmy, trzeba zwrócić uwagę, czy w pobliżu znajduje się parking oraz czy budynek będzie łatwy do odnalezienia. Jeśli firmę będą odwiedzać klienci, lepiej unikać nieruchomości położonych na obrzeżach miasta, zwłaszcza takich, do których dojazd jest utrudniony. Niektóre firmy, zwłaszcza prowadzące działalność w internecie, decydują się na nowe rozwiązanie. Wybierają na siedzibę firmy miejsce, które nie wymaga ponoszenia dużych kosztów, a jako swój adres podają adres wirtualnego biura. Wirtualne biura to firmy mieszczące się w prestiżowych lokalizacjach, oferujące za odpowiednią opłatą możliwość wykorzystywania swojego adresu przez innych przedsiębiorców.