Sekretariat telefoniczny firmy

Przedsiębiorstwo powinno posiadać swój numer telefonu lub większą ich ilość. Ludzie często dzwonią do firmy różnymi pytaniami i sprawami. Telefony w firmie są niezbędne, gdyż dzwonią różnego rodzaju kontrahenci, chcący załatwiać interesy. Dlatego w każdej firmie musi być sekretariat firmy. W sekretariacie danej firmy znajdują się osoby odpowiedzialne za odbiór telefonów. Takie osoby powinny być osobami, które cechuje cierpliwość. Niekiedy bowiem zdarza się, że dzwonią ludzie bardzo nerwowi, którzy nie do końca wiedzą jaki mają interes. Sekretarka firmy powinna spokojnie wszystko wyjaśnić. Podobnie jest w sytuacji, gdy dzwonią niezadowoleni klienci. Sekretarka w takich sytuacjach musi cierpliwie wszystkiego wysłuchać oraz wyjaśnić sprawę. W sekretariacie nie tylko odbiera się telefony, ale też załatwia różnego rodzaju sprawy na miejscu. Do sekretariatu przychodzą klienci z różnymi sprawami, dlatego w sekretariacie muszą siedzieć dobrze poinformowane osoby, które potrafią odpowiedzieć rzeczowo na pytania zadane przez różnych ludzi. W sekretariacie, pracownicy zajmują się też różnego rodzaju papierkową robotą. Niekiedy jednak praca sekretarki sprowadza się poodbierania telefonów oraz przynoszenia prezesowi kawy i ciastek do jego gabinetu. Sekretarkami są zazwyczaj atrakcyjne kobiety.