Praca samodzielna czy w zespole
Przedsiębiorcy, zwłaszcza ci, którzy są dopiero na początku swojej drogi z prowadzeniem firmy, starają się maksymalnie ograniczyć koszty działalności. Często popadają z tego powodu w pewną pułapkę, myśląc że poradzą sobie samodzielnie ze wszystkimi aspektami prowadzenia firmy. To dość częsty błąd, jednak rzeczywistość szybko weryfikuje plany przedsiębiorców. Zajmowanie się zarówno księgowością, jak i marketingiem czy logistyką firmy zajmuje bardzo dużo czasu, który można by poświęcić na działania strategiczne czy planowanie nowych rozwiązań. Oszczędności przy takim sposobie działania są tylko pozorne i krótkotrwałe. Koszty zatrudnienia pracowników nie muszą być wcale tak wysokie, jak wydaje się wielu przedsiębiorcom. W każdej firmie jest wiele obszarów, które można zlecić na zewnątrz, niekoniecznie zatrudniając pracowników na cały etat. Na rynku działa wiele firm zajmujących się księgowością, reklamą czy obsługą informatyczną. Podejmując z nimi współpracę na dłuższy czas, można liczyć na atrakcyjne rabaty i korzystne warunki dla stałych klientów. Przede wszystkim jednak efektywność ich pracy będzie dużo wyższa – to specjaliści w swoich dziedzinach, którym wykonywanie codziennych zadań przyjdzie dużo szybciej, niż przedsiębiorcy, który dopiero uczy się zagadnień związanych z prowadzeniem firmy.