Plusy i minusy kampanii AdWords
Reklamodawcy prześcigają się w pomysłach na skuteczne pokazanie się klientom w Internecie. Jednym z najważniejszych elementów Internetu są wyszukiwarki. Szukamy w Internecie dosłownie wszystkiego. Dlatego wysokie miejsce naszej firmy w wynikach wyszukiwania jest nie do przecenienia i warto o nie zadbać. Ponieważ jednak pozycjonowanie stron internetowych jest zadaniem skomplikowanym, wymagającym pomocy specjalisty i niegwarantującym efektów, warto zainteresować się kampanią AdWords. Polega ona na wykupieniu wysokich miejsc w wyszukiwarce dla wybranych przez nas słów kluczowych. Wtedy osoba wpisująca ustaloną przez nas frazę zobaczy naszą ofertę na jednym z pierwszych trzech miejsc, bądź z boku strony. Dodatkowo będzie ona wyróżniona kolorowym tłem. Dzięki programowi AdWords możemy skutecznie skierować naszą kampanię reklamową do odpowiedniej grupy docelowej. Jest też łatwym sposobem na poprawienie naszej widoczności w Internecie, dzięki czemu dotrzemy do ogromnej rzeszy potencjalnych klientów. Jednak program ten ma też kilka minusów. Po pierwsze, zapewnia widoczność tylko pod wybranymi frazami. Jeżeli ktoś wpisze frazę inną niż ustaliliśmy, reklama będzie nieskuteczna. Po drugie wiele osób podczas wyszukiwania świadomie nie zwraca uwagi na wyniki płatne i przechodzi od razu do wyników naturalnych.