Określanie targetu podstawą sukcesu
Rozpoczynając działalność gospodarczą w internecie należy zacząć od gruntownej analizy rynku. Jednym z pierwszych kroków, jakie powinien podjąć każdy internetowy przedsiębiorca jest określenie grupy docelowej, zwanej inaczej grupą targetową bądź po prostu targetem. Jest to absolutnie kluczowy moment w obmyślaniu strategii marketingowej firmy. Zajmując się sprzedażą konkretnych produktów przedsiębiorca musi wiedzieć komu dane towary chce sprzedać, a co za tym idzie do kogo powinna być adresowana reklama. Aby ta ostatnia była jak najbardziej skuteczna grupą docelową nie mogą być wszyscy. Target musi być maksymalnie sprecyzowany. Może oznaczać określony wiek potencjalnych klientów, ich płeć, miejsce zamieszkania, status finansowy czy pozycję społeczną. W zależności od specyfiki sprzedawanych towarów grupa docelowa może być więcej niż jedna, a także może zmieniać się z biegiem czasu. Określenie odpowiedniej grupy docelowej może nie być tak proste, jak mogłoby się wydawać. Przede wszystkim należy bardzo dobrze znać sprzedawany produkt, mieć świadomość wszystkich jego zalet oraz wiedzieć, dla kogo może on okazać się najbardziej przydatny. Zajmując się sprzedażą artykułów do higieny jamy ustnej można by pokusić się o stwierdzenie, że grupą docelową będą wszyscy, gdyż wszyscy z nich korzystają. Takie myślenie jest błędne i chcąc odnieść sukces należy skoncentrować się na wyodrębnieniu pewnej grupy, do której kierowany będzie przekaz reklamowy.