Kto powinien korzystać z billboardów
Las ogromnych billboardów stojących na poboczu drogi to widok najzupełniej normalny i polscy kierowcy już dawno się do niego przyzwyczaili. Ale czy taka forma reklamy jest aby na pewno skuteczna? Wydaje się, że w niektórych branżach stawianie przydrożnych billboardów ma większy sens, z kolei w innych jest go zupełnie pozbawione. Odbiorcą przydrożnej reklamy jest kierowca samochodu i jego ewentualni pasażerowie. Na billboardach powinny się zatem znaleźć treści, które mogą ich w danej chwili zainteresować. Pamiętajmy również, że kierowca powinien skupiać całą swoją uwagę na prowadzeniu samochodu, a nadmiar billboardów może go skutecznie rozpraszać. Zwłaszcza jeśli wziąć pod uwagę panującą obecnie modę na umieszczanie na billboardach roznegliżowanych kobiet, które reklamują dosłownie wszystko, od wody mineralnej przez okna i parkiety, na komputerach skończywszy. Jaki jest sens reklamowania przy drodze szybkiego ruchu firmy budowlanej, odzieżowej albo producenta telewizorów? Przydrożne reklamy powinny być przeznaczone na przykład dla warsztatów samochodowych, pomocy drogowej, a także mieszczących się w pobliżu drogi restauracji i miejsc zapewniających nocleg. Wówczas podróżujące daną trasą osoby będą wiedzieć, gdzie zwrócić się po ewentualną pomoc albo gdzie zatrzymać się na obiad bądź nocleg.