Kontakt z firmą
Żeby poznać ofertę firmy lub w jakikolwiek sposób móc skorzystać z usług czy produktów oferowanych przez nią, trzeba się z taką „instytucją” skontaktować. Aby taki kontakt był nie tylko możliwy, ale też efektywny, sama firma musi najpierw ustalić takie drogi komunikowania, które na pewno będą do niej docierać. Ile razy zdarza się tak, że podany na stronie internetowej numer telefonu nie odpowiada, a na zwrotny mail z odpowiedzią na ]zapytanie nie sposób się doczekać. To zaś bezsprzecznie stawia taką firmę w negatywnym świetle i może też być przyczyną utraty potencjalnych klientów. Sposoby kontaktu są różne. Najistotniejsze jest jedno: jeśli podaje się jako kontakt numer telefonu, należy odbierać połączenia, odpowiadać na SMS-y, a w przypadku, gdy jest to w danym momencie niemożliwe – oddzwaniać. Kiedy w stopce kontaktowej podawany jest adres e-mailowy, pamiętać należy o regularnym sprawdzaniu skrzynki pocztowej i udzielaniu odpowiedzi na znalezione tam maile od klientów obecnych lub potencjalnych. Takie podejście jest nie tylko dobrą metodą na znalezienie i utrzymanie kontrahentów, ale też stanowi zwykły przejaw szacunku wobec drugiego człowieka. Utrzymywanie relacji z klientami to również jeden z obowiązków przedstawicieli wielu zawodów, który po prostu powinien być realizowany.