Jak można zarobić na własnym autorytecie
Reklamy autorytetowe pozwalają uznanemu sprzedawcy, producentowi na sprzedaż obcego towaru czy usługi w oparciu o swój wizerunek. Z tego typu reklamą spotykamy się często w telewizji, gdzie znane i cenione w społeczeństwie postacie reklamują towar lub produkt swoja osobą. Podobnie jest w internecie. Znana marka reklamuje inną, mniej znaną markę w zamian za odpowiednie wynagrodzenie. Jest to także forma biznesu w internecie, na którym można zarobić. Reklamując jednak coś, a raczej firmując swoim wizerunkiem, praktycznie jesteśmy w części odpowiedzialni za ten mniej znany produkt, który niejako ‘na naszych plecach’ zdobywa popularność. Jako uznani i znani ‘sponsorzy’ musimy mieć pewność, że reklamowany przy naszym współudziale produkt jest bardzo wysokiej jakości, niemal jak nasz własny. Jeżeli produkt będzie kiepski, nasza reputacja zostanie nadszarpnięta automatycznie. Warto się więc zastanowić, czy taki biznes będzie dla nas opłacalny. Nie tak dawno ujawniona została afera – blogerzy, oczywiście ci najlepsi, o największej czytalności, otrzymywali pieniądze w zamian za opisywanie tak ‘od siebie’ produktów, czy usług danej firmy. Ich autorytet, budowany w sieci przez długi czas, automatycznie upadł. Nikt nie lubi być robiony w konia, a jak widać, reklama nie jest równa reklamie. Na blogu jest naprawdę sporo możliwości do oficjalnego zamieszczania reklam – po co więc robić taki kamuflaż?