Dla kogo ulotki reklamowe
Ulotki reklamowe rozdawane na ulicy przechodniom albo wkładane do skrzynek pocztowych nadal są bardzo popularną formą reklamy, zwłaszcza wśród niewielkich przedsiębiorstw, działających przede wszystkim na rynku lokalnym. Wątpliwości wzbudza jednak skuteczność takiego rozwiązania. Wystarczy bowiem rzut oka do stojącego w pobliżu osoby rozdającej ulotki kosza na śmieci, by przekonać się, gdzie ląduje nasza reklama. Czy takie rozwiązanie aby na pewno się opłaca? Wątpliwe, ale popularność takiej reklamy nie wzięła się przecież znikąd. Skoro tak wiele przedsiębiorstw inwestuje właśnie w taką formę reklamy, i to regularnie, a nie jednorazowo, to muszą dostrzegać zalety tego rozwiązania. Skąd zatem ta ogromna popularność tego typu reklamy? Często ulotki drukowane są chałupniczymi metodami – na zwykłym papierze, na domowej drukarce. Do rozdawania ich wyznacza się jakiegoś pracownika firmy. Koszty są zatem znikome, chociaż profesjonalizm takiej reklamy pozostawia wiele do życzenia. Zdarzają się jednak ulotki przygotowane profesjonalnie, zaprojektowane przez grafika, wydrukowane w profesjonalnej drukarni. Tutaj koszty są już znacznie wyższe. Mimo to wydrukowanie i kolportaż ulotek wciąż jest rozwiązaniem dużo tańszym niż baner reklamowy, o billboardach czy spotach telewizyjnych już nie wspominając.